tirsdag 1. desember 2009

Mitt favorittbilde



Det er en kald og fuktig, februar morgen. Vannet i Figgjoelva renner sakte ned og gir et kjølig guffs når jeg går over broa og ser ned i vannet. Sola har nettopp stått opp i denne mørke årstida og gir meg et løfte om varmere temperatur utover dagen.
I dette bildet har jeg fremmet opplevelsen min denne dagen ved å øke eksponeringen og få fram kulden i vannet. Himmelen har likevel en varm kontur og gir en nydelig kontrast. Det klumpete vannet med svarte steiner mot det hvite kjølige vannet er i seg selv svært effektfult, men det er også helhetlig svært harmonisk mot den roligere og dampende overdelen.
Kamera - FinePix kompaktkamera
Kategori - Lys

2 kommentarer:

  1. Sygt kult bilde Andreas!

    Lige d der dogg, fordampnings , temeperaturforskjell effekten ^^,

    SvarSlett
  2. Kjempestillig foto!

    Det var nesten litt eventyrlig =)

    SvarSlett